Őszi szilvatorta

img_6812_1.jpg

A munkahelyemen újabb kollégától búcsúztunk, és mint az utóbbi idő összes búcsúztatásának része egy torta. Minden alkalommal a búcsúzó döntötte el, milyet is szeretne, mit süssek. Most egy szilvás torta volt a kérés.

Az első gondolatom az egyik országtorta volt. A Szilvagombóc torta nagy kedvencem, már többször sütöttem, innen indultam. Végül arra jutottam, hogy egy csokis alap, majd egy jó vastag szilvamousse, csokitető, és díszítésnek lila macaron és habcsók.

A tortát egy állítható átmérőjű formában sütöttem, olyan 27 cm-re állítottam, így sütés után egy szép 26 cm-es tortám lett.

A Sacher alap:

  • 8 tojás fehérje
  • 8 tojás sárgája
  • 80 g cukor
  • 80 g porcukor
  • 80 g vaj
  • 80 g étcsokoládé
  • 150 g liszt
  • 12 g kakaópor
  • 1 kiskanál sütőpor
  • 1 csipet só

A fehérjét  kemény habbá verjük a porcukorral, a sárgáját és a cukrot habosra keverjük, majd az olvasztott vajat is hozzáadjuk a tojássárgájához és elkeverjük. Végül az olvasztott csokoládét csurgatjuk bele a tésztába. A lisztet, a kakaóport, a sót és a sütőport egy külön tálban összekeverjük. Először a tojássárgájával készült keveréket adjuk hozzá, majd  óvatosan a fehérje habot is beleforgatjuk.

Az elkészült masszát 160 °C fokra előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt készre sütjük.

Szilvamousse

  • 1200 g szilvapüré
  • 1 citrom reszelt héja és leve
  • ízlés szerint fahéj
  • 120 g cukor
  • 500 g tejszín
  • 25 g lapzselatin

A szilvát kimagoztam, meghámoztam, és a húsát botmixerrel pürésítettem. Kb 2 kg szilvából lesz 1200 g szilvapüré. Ezt a pürét feltettem a cukorral, a fahéjjal és citromlével főlni. Nem kell sokat, csak, hogy a cukor elolvadjon, illetve a szilva kicsit veszítsen a nedvességéből. Ekkor belekeverjük a hideg vízbe áztatott, majd kifacsart zselatin lapokat. Megvárjuk míg a szilva szobahőmérsékletűre hűl. A tejszínt laza habbá verjük, majd nagyon óvatosan beleforgatjuk a szilvába.

A megsült Sacher alapot beteszem az állítható méretű tortakarikába. Az oldalát kibélelem csokifóliával, hogy ne a formához ragadjon oda, és szép, egyenletes legyen a széle. A karikát szorosra húzom a tészta körül, és fixálom. Ráöntöm a szilvamousse-t és pár órára betesszük dermedni a hűtőbe. Legjobb, ha egy éjszakát pihen, akkor biztosan összeérnek az ízek. A tetejét csokimázzal csurgattam le.

Csokimáz

  • 100 g étcsoki
  • 50 g vaj
  • 65 g tejszín

Az étcsokit és a vajat összeolvasztottam. Mikor a vajat és a csokit teljesen elkevertem, óvatosan adagolom a tejszínt. Sütőpapírból csokitölcsért hajtogattam, és a torta szélén ezzel mentem körbe, hogy szépen csurogjon le. Aztán a tetejét kitöltöttem a maradékkal. Ügyesen kell vele dolgozni, mert viszonylag gyorsan dermed.

A tetejére lila macaront tettem, melynek receptje itt megtalálható. Annyi a különbség, hogy a cukorszirupba nem tettem ételfestéket. Most por festékem volt, és a mandula+porcukor mellé szórtam, és így kevertem bele a tojásfehérjét. A habcsókot pedig a macaron recept alapján készítettem, a tojásfehérje és a cukorszirup keverékét habzsákba töltöttem, és 100°C fokos sütőben kiszárítottam.

Sajnos rendesen fotózni nem volt időm a kész tortát, csak telefonos kép van. Azonban egy kisebb változatban elkészítettem otthon is, ezúttal rózsaszín macaronnal.

img_6823_1.jpg

img_6790_1.jpg

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés

Mentés