Az 5 legjobb tanár, akinél a francia cukrászatról tanulhatsz

 blog.jpg

A sütés körülbelül 15 éve lépett be az életembe. Először még a különböző sütős fórumokon gyűjtöttem az információkat, és sütöttem az akkor sláger sütiket: csokis pöfeteg, Lala kifli., stb Aztán jöttek az egyszerűbb torták.

A klasszikus sütemények alkotásánál többet szerettem volna tudna, így egyre több blogot, külföldi oldalt kezdtem követni, leginkább a technikák tanulása miatt. Az első komolyabb kísérletem a bonbonok világába vezetett, és így ismerkedtem meg a csokizás alapjaival, és innen indult minden.

És íme az 5 legjobb tanár, akitől szerintem a francia cukrászatról tanulhatunk:

Ötvös Zsuzsi/ Praliné Zsuzsi

Zsuzsi a doktori ösztöndíjjal Bécsben töltött ideje alatt kezdte a blogját írni saját szórakoztatására. Jó minőségű csokik, remek alapanyagok álltak a rendelkezésére. A bonbonokhoz különös figyelem és türelem kell, azonban a különböző ízkombinációk korlátlan lehetőséget rejtenek, mindenki személyre és kedvére szabhatja az alkotásokat. Autodidakta módon tanulta az alapokat, és folyamatosan képezte magát. Rajong a különleges csokikért, Szántó Tibornál rengeteg tanult a különböző fajtákról. Aztán a műhelyében helyezkedett el, így lett a bölcsészből hivatalos csokiművész. Most a Baraka étterem éttermi cukrászaként dolgozik.

Én egy Csokimousse kurzuson találkoztam vele először igazán, ahol az alapokat tanulhattuk meg. Temperálás, transzferfólia, struktúra fólia használat, stb. Most a Negura Cooking iskolában találkozhattok vele, ahol japán - francia fúziós édességeket készíthettek.

http://www.neguracooking.com/esemenynaptar/2018/3/12/francia-japan-fuzio-matcha

321077_468204916577064_970017955_n.jpg

http://www.pralineparadicsom.hu/

Némethy Nerella/Neri - Francia cukrász iskola  L’École Grande Patisserie

Az a bizonyos Csokimusse kurzusa Zsuzsinak Nerivel közösen volt. Utána jártam Neri iskolájában Macaron kurzuson, sok workshopon, és több privát órát is vettem nála. Az egyik legjobb hely, hogy a francia cukrászatról tanuljunk. Neri korábban sikeres divattervezőként dolgozott, aztán a váltás mellett döntött és Franciaországban a legjobb helyeken tanult. Szenvedélyesen szereti amit csinál, és nagyon könnyen, jól érthetően tanít. Élmény nála alkotni. Jelenleg több oktató is segíti a munkát, egyre több területet fed le az iskolája. A komolyabbra fordult sütés és tanulás utáni vágyam egyértelműen innen indult.

 https://www.facebook.com/francia.cukrasz.iskola.budapest/

És Neri ismét visszatér a ruhák világába is, gyönyörű kreációi vannak.

Fehér Judit

Az Instagram-on futottam bele a munkáiba tavaly ősszel. Egyre jobban tetszettek a glazing technikával készült torták, és szerettem volna megtanulni. Rengeteg recepttel találkoztam, de egyik sem győzött meg, nem sikerült. Aztán láttam, hogy Győrben tartott egy komoly kurzust, és nagyon szerettem volna ott lenni. Kiderült, hogy Budapesten is lesz kurzus, így a legelső budapesti csokis tanfolyamon már ott is voltam, ahol egy csokiszobrot készítettünk. Aztán a két napos Glazing torta kurzuson, majd egy újabb csokidísz kurzuson. Most pedig nagyon várom a Tarte kurzust :)  

Judit egy győri cukrászatban dolgozott, és nem is olyan rég kezdte jobban beleásni magát a csokidíszek világába. Rendszeresen tanul külföldön a legjobbaktól, és ezen ismereteit remekül adja át, mindenki számára jól érthetően. Szerintem a csokidíszes, glazing-es torták területén egyértelműen az egyik hazai sztár :)

A munkáit Instagram-on, illetve Facebook-on tudjátok követni. Ide szokta kiírni a következő kurzusok dátumait is. Valamint a Desszert.Neked-nél is telt házas kurzusai vannak.

https://www.instagram.com/feher.judit/

Vasas Nelli - Eat Me Cake Boutique

Nellinek egy kis cukrász műhelye van Budapesten, ahol egyedi megrendelésre készíti tortáit. Gyönyörű Naked cake tortái vannak, és a burkolt tortái is nagyon szépek, ízlésesek. Most mutatta be az esküvői tortakollekcióját, melyet Nesszert.Neked cukrászdának készített. Több kurzust is tart itt, érdemes elmenni hozzá. Ez a kedvencem a kollekciójából:) :

https://www.instagram.com/vasasnelli/

http://desszertneked.hu/desszertkurzusok

Szó Gellért

Gellért kicsit kilóg a sorból, hiszen hozzá tanfolyamra nem tudunk elmenni. Azonban ha követjük a munkáját, a nyilatkozatait, akkor a francia cukrászatról sokat tanulhatunk. Hogy miért fontos az alapanyag minősége, miért figyeljünk a folyamatokra, miért fontos a precizitás? És nagyon büszke vagyok rá, hogy szülővárosomban, Salgótarjánban indította útjára  a cukrászdáját, mely nagyon sikeres.

Magáról a sütésről az ország tortái megsütésénél tanultam sokat. Az Őrség zöld aranya verhetetlen. Először nagyon bizalmatlanul közelítettem hozzá, tökmagolajos sütemény, háát érdekes. Az elkészítés nagyon macerás, rengeteg lépésből áll. Elsőre nem is sikerült szépre a teteje. Aztán láttam egy videót, amelyben Gellért elkészíti, és az ott látottak után már sikerült, szerintem négyszer már biztosan meg is sütöttem. Tavaly nyáron fagyinak is megálmodtam, és tökmagolajos tölcsért is sütöttem. A receptjét megtaláljátok itt.

img_6162.JPG

A torta sütésekor tanultakat már többször használtam, kicsit átalakítottam, máshoz párosítottam. 

Gellért nagyon kedves, volt alkalmam vele beszélgetni kicsit a cukrászdában. Nagyon bízom benne, hogy rövidesen egy kurzus keretén belül tanulhatok tőle.

 Kíváncsi vagyok, hogy ti jártatok-e valamelyiküknél? Hogy tetszett? Tudtok javasolni más kurzust is?