Gyors cseresznyés mandulás pite

 

img_20170528_175452_180.jpg

Élvezem, mikor a tavasz beköszöntével egyre több gyümölcs kerül a piacra. Az eper után rögtön jön a cseresznye szezonja. A kedvencem a ropogós cseresznye, imádom! Amikor megjelenik a kedvenc árusomnál rögtön veszek egy nagy adagot. Az egyik felét magában megeszem, a másik feléből pedig megsütöm ezt a szezon nyitó pitét. Meg sem tudom mondani hány éve az első dolgom ennek a pitének a megsütése.

A recept több éve módosul, mostanra azt hiszem a végleges, nekem legjobban ízlő változat alakult ki. Az eredeti receptet körülbelül 10 éve egy receptes fórumból mentettem, és már eléggé átformáltam.

Cseresznyés mandulás pite

Hozzávalók:

  • 2 tojás
  • 150 g tejföl
  • 100 g cukor
  • 190 g tönköly liszt
  • fél csomag sütőpor
  • kis mandulaaroma
  • 40 - 50 dkg cseresznye - én magozva szeretem

A tetejére:

  • szeletelt mandula
  • barna cukor

A tojásokat a tejföllel keverjük simára, majd adjuk hozzá a sütőporral elkevert lisztet. Alaposan összekeverjük, mandulaaromával ízesítjük. Én időnként szoktam bele marcipánt is reszelni. A tésztát piteformába tesszük. Ez a mennyiség egy közepes formához elég, vagy pedig 3 kicsihez. A tetejét jól megszórjuk a cseresznyékkel. A szeletelt mandulát elosztjuk rajta. Én szeretek barna cukrot is szórni rá, mert szépen karamellizálódik, és különösen jó ízt ad neki.  Előmelegített sütőben 180°C-on 25-30 perc alatt megsütjük. A kis pitéknél ennél kevesebb idő is elég lehet, tűpróbával ellenőrizzük.

 cseri.jpg

 

Mentés