Macaron otthon macaron napra

 

img_20170320_071441_1.jpgMár egy ideje tartja magát a trendi desszertek között a macaron. Eleinte nem értettem, hogy miért van oda érte mindenki. Hiszen ez egy tömény cukorszirupos mandulás halmocska valamilyen krémmel!

Emlékszem az első macaron amit kóstoltam szörnyű volt. Csupa cukor, jellegtelen, ízetlen, és nem szép. És ezért vannak odáig a franciák??  Aztán elérkezett az a pont, mikor magamnak akartam megsütni, mert úgy biztosan finomabb. Akartam adni még egy esélyt a dolognak. Hátha csak rossz helyen ettem, és valójában egy finom kis apró édességről beszélünk.

Rengeteg receptet, blogot olvastam végig a témában. Természetesen mindenki máshogyan süti. Van, aki cukorszirupot főz, van, hogy együtt őröli a porcukrot a mandulával, pihenteti a kinyomott macaronokat, vagy rögtön beteszi a sütőbe. Vagyis minden lépésnek két változata biztosan van. Egyet kiválasztottam, és elég sok félelemmel nekikezdtem. Nem is sikerült jól. Elfolyt, nem volt jó a közepe, ráragadt a sütőlapra, stb. Hamar a kukában végezte. Ahhoz meg nagyon drága az alapanyag. Többet nem is próbálkoztam vele.

Az utóbbi hónapokban a torta trendekbe is beszivárgott a macaron. A naked cake (pucér torta), a csokis csurgatott szélű torták, a mirror glaze-zel borított torták díszítésének szerves része lett. És én is ilyeneket akartam sütni. Ehhez meg kell tanulnom macaront sütni.

Mivel ma van a macaron nap, én is tettem egy újabb kísérletet.

Hozzávalók:

 1. lépés:

  • 187 gramm mandulapor
  • 187 gramm porcukor
  • 68 gramm tojásfehérje

 A mandulaport és a porcukrot külön-külön átszitáljuk, nehogy nagyobb átmérőjű darabok maradjanak benne. A recept szerint mandulaliszt kell, nekem most csak őrölt mandulám volt. Ezt átszitáltam, a fennmaradó darabokat pedig egy robotgép aprítójával átdaráltam. Majd ezt ismét szitáltam.

img_20170319_161220.jpg

Ez maradt fent a szitán

Az átszitált mandula és porcukor keveréket összekeverjük a grammra pontosan kimért tojásfehérjével. Eleinte nehezen keverhető, de összeáll egy sűrű masszává.

2. lépés:

  • 63 gramm tojásfehérje
  • 187 gramm kristálycukor
  • 50 gramm víz

 A pontosan kimért cukorból és vízből cukorszirupot főzünk. Addig melegítjük, míg a cukor elolvad és a szirup 120 °C fokos nem lesz. Maghőmérővel folyamatosan figyeljük. Mikor 110°C fok körül jár elkezdjük robotgéppel felverni a 63 gramm tojásfehérjét. Addigra kell habnak lenni, mire a szirup eléri a 120 °C fokot. img_20170319_164302.jpg

Ekkor nagyon lassan belecsorgatjuk a szirupot a habba, és addig verjük, míg az egész ki nem hűl.

A mandula masszába lassan, legalább három részletben beleforgatjuk a habot. A kész masszát habzsákba töltjük, és sütőpapírral fedett tepsire, sütőlapra kisebb köröket nyomunk. Akkor lesz szép, ha a habzsákot függőlegesen tartjuk, egyenletes sebességgel nyomjuk a tésztát, míg a kívánt nagyságú macaront el nem érjük. Ez lehet kisebb vagy akár nagyobb is. A macaronokat 130 °C-os, előmelegített sütőben, légkeverés mellett 10-13 percig sütjük.

img_20170319_171911.jpg

A sütőpapírról teljes kihűlésig ne szedjük le. Ízlés szerinti krémmel tölthetjük.

fotojet_collage.jpgÉtcsokis ganache és Narancsos fehércsoki mousse töltelékes macaronok

A tapasztalataim szerint egy kurzust mindenképp hasznos elvégezni, hogy egy profitól tudjunk tapasztalatot szerezni. Ekkor meg lehet nézni, hogy milyen állagúra verjük a habot, milyen sűrű a mandulamassza, hogyan tudunk szép macaront formázni. Én Nerinél jártam a L’École de Grande Pâtisserie iskolájukban. Nagyon jó hangulatú minden óra, és workshop náluk. Jó szívvel ajánlom mindenkinek.

Sok sikert a macaronhoz!