Málnahabos pisztáciás gofri egészségesen

img_8725.JPG

Nagyon szeretem a gofrit, több fajta receptet is próbáltam. Van egy alapreceptem, ami nekem nagyon ízlik, évek óta sütöm. Gondoltam megnézem hogyan működik egészséges változatban. Jelentem, jól!

Hozzávalók a gofrihoz:

  • 1 tojás
  • 1 evőkanál nyírfacukor
  • 1/3 csomag sütőpor
  • 0,5 dl pisztáciaolaj
  • 0,75 dl tej
  • 0,5 dl víz
  • pici só
  • 80 gramm teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 45 gramm fehér tönkölyliszt

Hozzávalók a málnahabhoz:

  • 150 gramm málna
  • 2 dl tejszín
  • édesítő ízlés szerint

Elkészítés:

A tojásfehérjét habbá verem. A tojás sárgáját a nyírfacukorral kihabosítom. Az olaj+víz+tej keverékének körülbelül a felét beleöntöm, és kicsit kihabosítom. Belekeverem a sós, sütöporos lisztet, és hígítom a maradék folyadékkal. Végül kézzel beleforgatom a felvert tojásfehérjét.

Az édesítő szerintem lehet más is, biztosan működik egyéb alternatív cukorral is. A tésztát mindenképp pihentessük kicsit, hogy a teljes kiőrlésű tönkölyliszt meg tudja szívni magát. Ha sütés előtt nagyon sűrűnek érezzük, akkor egy kis tejjel hígíthatjuk.

Nekem ebből a mennyiségből 5 db gofri sült ki. A pisztáciaolaj ízét a kihűlt gofriban érezni jól. Ha nincs otthon, sima étolajjal kiváltható.

img_8719.JPG

A málnahabhoz én a málnát botmixerrel pürésítettem. (ha fagyasztott málnából csináljuk, akkor csak annyira olvasszuk ki, hogy ne legyen fagyos, de még ne eresszen levet.) Beleöntöttem a tejszínt, és felvertem. Féltem, hogy a málna miatt nem sikerül jól felverni, de jó laza hab lett belőle.

A kihűlt gofrira halmozzuk a málnahabot, megszórjuk málnával és pisztáciával.

img_8701.JPG