Hűsítő csokis epertorta

img_20170604_082748_1.jpg

Egy nagyon kedves barátom születésnapjára készült ez a torta. Egy korábbi beszélgetésünk alkalmával említette, hogy süthetnék neki egy epres csokis sütit. Úgy gondolom, hogy a legjobb alkalom erre a születésnapja. Egyetlen egy probléma van, hogy személyesen nem tudom átadni, de ígérem nagyon sokat fogok gondolni Rá, mikor megeszem.

Ebben a melegben a hűsítő, könnyű, kevés sütést igénylő sütiket szeretem. A nagy hőségben még órákat állni a forró konyhában, macerás krémeket alkotni még nekem sincs kedvem, pedig elég elvetemült tudok lenni, ha a konyhában tevékenykedésről van szó. Így arra gondoltam, hogy gyors kakaós piskóta, rajta egy vastag eperkrém, a teteje pedig csokival díszítve.

Hűsítő csokis epertorta

Piskóta:

  • 3 tojás
  • 3 evőkanál cukor
  • 2 evőkanál tönköly liszt
  • 1 evőkanál holland kakaó

A tojásfehérjéket habbá verem, majd a sárgáját a cukorral habosra keverem. Lassan belekeverem a lisztet és a kakaót, majd beleforgatom a kemény tojásfehérjét. A tésztát egy 18 cm átmerőjű, sütőpapírral kibélelt formába öntöm. 180°C fokra előmelegített sütőben körülbelül 15-20 per alatt készre sütöm. Egy rácsra teszem hűlni. Addig elkészítem az eperkrémet.

 Eperkrém:

  • 500 g eper
  • 100 g cukor
  • 300 g sűrű natúr joghurt
  • 2 dl tejszín
  • 2 csomag instant zselatin / 8 db lapzselatin

Az epret megszórom a cukorral, és hagyom egy kis ideig állni, hogy levet eresszen. Ekkor botmixerrel pürésítem. Én nem szeretem, ha a krémben magok vannak, ezért átpasszírozom. Ha valakit ez nem zavar, nyugodtan használja rögtön az eperpürét. A passzírozott eperbe belekeverem a natúr joghurtot. Kóstoljuk meg, hogy elég édes-e, ilyenkor még könnyen korrigálható. Amint úgy gondoljuk, hogy rendben van, keverjük bele a két zacskó zselatint. Én egy botmixerrel kevertem, így hamar kész és csomómentes. A legvégén adjuk hozzá óvatosan beleforgatva a lágyra vert tejszínhabot.

Az összeállításhoz a piskótát egy tortakarikába tettem, amit kibéleltem vékony fóliával. Én a csokidíszekhez használt átlátszó, írásvetítő fóliához hasonló fóliát tettem bele, de szépen eligazított sütőpapírral is működik. Az állítható tortakarikába teszem a piskótát, körbe rakom a fóliával, majd jó szorosra húzom körülötte a karikát. Én a Tchibo-ban vettem az enyémet, és nagyon hasznos. Ha fixáltam a karikát, beleöntöm az eperkrémet, és 3-4 órára a hűtőbe teszem hűlni. Amikor úgy érezzük, hogy a zselatin megkötött, akkor eltávolítjuk a tortakarikát és a fóliát.

img_20170604_072313.jpg

A tetejét csokival díszítjük. Én ehhez a csokit temperáltam. 150 gramm magas kakaótartalmú étcsokit felolvasztottam, és maghőmérővel ellenőriztem. Mikor 37°C fok a hőmérséklete, másfél teáskanál kakaóvajat kevertem bele. Addig hűtöttem, míg 32°C fok nem lett. Ekkor a sütőpapírból hajtogatott csokizsákba töltöttem. (szabályos háromszög formából hajtogatjuk)

Először a szélén mentem körbe, hogy szépen csorogjon le a csoki, majd a közepét is kitöltöttem a maradékkal. A tetejét tetszőlegesen díszíthetjük,én a friss eperdarabokat tettem rá csokidíszekkel.

img_20170604_082910.jpg

Jó étvágyat! És természetesen Boldog születésnapot!!

Címkék: eper, cake, chocolate