Gerbeaud cafe francia sütiválogatása

 kivagott.jpg

A múlt héten a világ számos országában tartották meg a macaron napot. Én is sütöttem egy adagot. Sok cukrászda csatlakozott az akcióhoz,  a Gerbeaud Kávéház egy különleges francia sütiválogatással készült. Ezt egy teljes héten át lehetett akciósan megvenni.

A Gerbeaud csomagolása már régen lenyűgözött, főleg, hogy doboz mániám van, imádom a szép dobozokat. Ez lehet fém vagy akár papír doboz is. Itt nagyon szép barna dobozba került a Maracujás citrom tart, a Mille Feuille és két tetszőlegesen választott macaron. Mi végül két dobozzal is vettünk, így mindenki választhatott egy saját macaront.

doboz.jpg

A Mille Feuille lényegében egy krémes, karamellizált leves tészta és a lapok között főzött cukrászkrém tejszínhabbal lazítva. A lapok ropogósak voltak, a krém magában finom, de valahogy nem éreztem azt, hogy ebből azonnal kellene vennem még. Nem tudom, hogy máshol sokkal finomabban készítik-e el, vagy ebből a sütiből ennyit lehet kihozni. Egyszer lehet teszek egy próbát vele itthon. Mondjuk a receptet olvasgatva lenne vele munka rendesen. Összeségében finom, a krém tele vanília magocskákkal, de tudok élni nélküle.

A Maracujás citrom tart egy mini tortácska, linzer tésztából készült maga a torta, ami ha jól éreztem lemon curd-del van megtöltve. Elég intenzív citromos íze van. A teteje maracujával, mini habcsókkal és csokilapocskákkal van díszítve. Nagyon intenzív, citromos íze volt.

Végül a 4 különböző macaron. Hoztunk egy csokisat, vaníliását, citromosat és mákos-áfonyásat. A lányoknak nem ízlett amit választottak, vissza is adták, hogy anya, a tiéd finomabb! A citromos egész citromos volt, nekem a 4 közül a mákos-áfonyás ízlett a legjobban. A macaronokat tesztelve az én receptemnek sokkal magasabb a mandula tartalma, abban sokkal jobban érezhető, hogy mandulából van.

img_20170326_185637_1.jpg

Összeségében azt mondom, hogy az 1990 Ft-ot megérte a doboz, de elég lett volna belőle egyet is venni. Már csak azért is hasznos volt, hogy tudjam, ilyen sütiket én is tudok sütni. Lehet hamarosan meg is próbálom az egyiket.

Fagyizni is szerettünk volna, sajnos tölcséres fagyi még nem volt. Viszont nagyon kedvesek voltak, mert a lányaimnak hozta a helyben sütött ostyából kárpótlásul. Nagyon örültek neki.